fbpx

CHANCE

Tag chancen og prøv kræfter med mere end 10 forskellige underholdende festlege

BEST FRIENDS

Du skal stille alle ved bordet det samme spørgsmål. På skift skal spillerne besvare dit spørgsmål. Start med spilleren til venstre for dig. 

Spørgsmålet kan være: “Hvad er min yndlings tv-serie?”…

Når alle har svaret, fortæller du, hvad det rigtige svar er. Alle spillere, der har svaret rigtigt, må dele en slurk ud. Svarer alle rigtigt, er der fællesskål. Svarer ingen rigtigt, må du dele slurke ud. 

RYG MOD RYG

Stå ryg mod ryg med en anden spiller. De andre skal stille spørgsmål. I er først færdige, når I er enige i 3 spørgsmål. 

Eksempel på spørgsmål:
 “Hvem har brugt flest penge i byen?” 

Passer det bedst til dig, markerer du med hånden. Hvis I begge markerer, har I tabt. Hvis ingen af jer markerer, har I tabt. Markerer kun én af jer, har I vundet. 

BESTEM EN REGEL

Eksempel på en regel:

“Når det er ens tur, skal man snakke sønderjysk.”

ER VI ENIGE?

Eksempel:

Vælg en anden spiller. I skal sammen tælle ned fra 3 og på samme tid svare på hvilket af følgende bilmærker, der er jeres yndlings. 

A. Audi B. Mercedes C. BMW 

 Hvis ikke I er enige, har I tabt og skal tage en slurk. 

 

 

START EN HISTORIE

Du skal starte en historie. De andre spillere skal derefter bygge videre på din historie, Du starter med at sige ét ord, hvorefter den næste spiller siger dit ord efterfulgt af et nyt ord. 

Dette forsætter indtil en spiller ikke kan huske hele historien. Den spiller, som ikke kan huske historien, har tabt og skal tage en slurk. 

GÆT EN BESKRIVELSE

Vælg en spiller. Find ud af, hvor mange seværdigheder spilleren kan gætte ud fra din beskrivelse. 

A.Den gamle by 
B. Operahuset C. De egyptiske pyramider D. Den forbudte by E. Det skæve tårn i Pisa F. Notre Dame 

Dem I ikke gætter, skal I tage i slurke. Gætter I alle sammen – må i dele slurke ud. (I har 1 timeglas) svarende til 1 minut.  

HVAD VIL DU HELST?

Alle spillere vender deres tommeltot op eller ned. Vil du helst den første situation, skal du vende din tommeltot opad. Vil du helst den anden situation, skal du vende din tommeltot nedad. Den eller de spillere, som er i mindretal, har tabt og skal tage en slurk. 

Eksempel: 

“Kunne flyve eller være usynlig” 

FLASKEHALSEN PEGER PÅ

Tag en tom flaske og drej den rundt på bordet. Inden flasken drejes, skal spilleren vælge noget, taberen skal gøre. 

Eksempelvis:

“Den som flaskehalsen peger på, skal kysse personen til højre.”

SANDT ELLER FALSK

Fortæl en historie, der enten er sand eller falsk. De andre spillere skal blive enige om, om de tror, historien er sand eller falsk. 

Hvis de andre spillere gætter forkert, har du vundet. Hvis de gætter rigtigt, har du tabt. Taberen skal tage en slurk. 

FINGER PÅ GLASSET

Alle spillere skal anbringe en finger på samme glas. Man skal efter tur gætte på, hvor mange fingre, der er på glasset. Hver spiller skal enten løfte sin finger eller lade den blive på glasset. 

Den eller de spillere, der gætter antallet af fingre på glasset, vinder runden og er ude af legen. Taberen er den spiller, der til sidst har en finger på glasset. 

MÆRKELEG

Den første, som ikke kan nævne et mærke inden for kategorien har tabt.

Eksempel på en kategori:

 Fag i folkeskolen

BARN ELLER FULD

Fortæl en historie, som kunne være sket for dig som barn, eller da du var fuld. De andre spillere skal blive enige om, om de tror, at det er en historie fra barndommen, eller fra da du var fuld. 

Hvis de andre spillere gætter forkert, har du vundet, og de skal tage en slurk. hvis de andre spillere gætter rigtigt, har de vundet, og skal tage en slurk

ER DU BLEVET FRISTET?

SE VORES ANDRE VILDE KATEGORIER